ائتلاف کار و آزادی: ما در این انتخابات پیروز می شویم

ائتلاف کار و آزادی متن دستور کار خود درباره انتخابات را منتشر کرد. حزب چپ سبز در ٨١ شهر در انتخابات شرکت می کند.

ائتلاف کار و آزادی موضع خود درباره انتخابات و متن آن را در یک کنفرانس خبری در ساختمان اتحادیه ملکی ها در آنکارا اعلام کردند. رئیس مشترک حزب چپ سبز؛ ابراهیم آکن، رئیس مشترک حزب دمکراتیک خلقها (ه.د.پ)؛ متهت سانجار، دبیرکل حزب کارگران ترکیه(ت.ی.پ) ارکان باش، دبیرکل حزب جنبش کارگران(ا.ه.پ) هاکان اوزترک، رئیس فدراسیون شوراهای سوسیالیستها(س.م.ف) اردال آتاش،  عضو دسته سخنگویان حزب آزادی اجتماعی پریخان کوجا و رهبر حزب کار؛ ارجمند آکدنیز بەعنوان اعضای ائتلاف کار و آزادی، در این کنفرانس خبری حضور داشتند.

سخنگوی مشترک حزب چپ سبز؛ ابراهیم آکن متن را قرائت کرد.

آکن اعلام کرد ائتلاف کار و آزادی در این انتخابات هدفش پایان دادن به رژیم یک نفره است و گفت: ائتلافمان برای بنیادنهادن آینده دمکراتیک در ترکیه، توسط خلق مورد حمایت قاطع قرار می گیرد. از راه کار، صلح و دمکراسی، نمایندگی بخش بزرگی از مجلس را بدست می آوریم.

حزب چپ سبز در ٨١ شهر در انتخابات شرکت می کند

آکن اعلام کرد: آ.ه.پ، ا.م.پ، ه.د.پ، س.م.پ و ت.و.پ در یک ائتلافند و تحت لیست حزب چپ سبز در انتخابات ٨١ شهر شرکت می کنند. بعلاوه ت.ی.پ در ۴٩ شهر و ۵٢ منطقه انتخاباتی با لوگوی خودش شرکت می کند و در بقیه شهرها از حزب چپ سبز حمایت می کند.

در متن ائتلاف برای انتخابات حزب چپ سبز آمده است:

درباره همه مناطق انتخاباتی به دقت تحقیق کردەایم. نمایندگان سابق ه.د.پ درنظر گرفته شدەاند که قبلاً در آن مناطق رای آوردەاند. هم از لحاظ میزان رای و هم اینکه نمایندگان در آنها موفقیت بدست آوردەاند، برنامه گذاشتەایم. درنتیجه این تحلیل و بررسی ها می خواهیم به شما بگوییم که راهی درپیش گرفته شده که هدف آن افزایش تعداد نمایندگان است و این نیز عملی گردد. برای این هدف مشترک ما بەعنوان ائتلاف کار و آزادی باهم متحد شدەایم و دستور کار مشترک برای انتخابات نوشتەایم و برای شما نیز بیان کردیم. برای انجام یک حمله تبلیغاتی قدرتمند خود را بخوبی آماده کردەایم.

ما معتقدیم که تصمیم مان به خلقهای ستمدیده، زحمتکشان، کارگران، زنان و جوانان و همه بخشها و اقلیتهای جامعه کمک می کند. قطعاً ائتلاف کار و آزادی با همەی احزاب حاضر در آن در این انتخابات پیروز خواهد شد. این نیز به نفع همه کارگران، زحمتکشان، زنان، جوانان و خلقمان خواهد بود. ما باهم پیروز شده و به هدف می رسیم، قطعاً خلق پیروز است.